Tjatigt det här?
Ja.
Robomemo-träning är tjatigt.
Roboracing är katastrof för mej.
INGA framsteg alls.
Om det var den enda övningen skulle mitt arbetsminne bara förämras med den här träningen.
Ctrl-knappen och pilarna funkar inte med mig.
Kanske har jag bristande tävlingsinstinkt.
Annars håller jag mig på min förbättrade arbetsminnesnivå och förmodligen ska den nu bara nötas in de resterande 8 gångerna.
I vardagen märker jag inte någon skillnad utom en viss stresstålighet och kanske lite ökad simultankapacitet. Men förbättringarna kan ske under en lång period efter träningen, säger forskningen.


Belöning igår för 15 träningar (det regnade ute): Tecknad film Surf´s Up! Pingvinfilm. Den bästa pingvinfilmen hittills. Gjord som en dokumentär om en sufpingvin och hans föreblid Z. Vågorna var fantastiskt bra gjorda tror jag.
Och dialogen. Allt var bra. Fast den sedvanliga moralen: Finn Din Egen Väg börjar tråka ut mig. Men här fanns en del om vänskap och att det är viktigare än att vinna...bara man kommer tvåa.

Barnbarnet höll med fom att filmen var bra faktiskt. Jag trodde ett tag att det bara var en film för lite barnsliga 50-åringar, som jag.
- Näää! sa hon strängt.
(Inget kul får man ha  ifred.)

Sen köpte vi röda hårda skor åt henne till kvällens fest som hon skulle till. Jag köpte rosa mera flickaktiga skor fockså för de röda var som tantskor i mina ögon. (Ivabritta-skor kallas de i min familj)
Fast nu visade det sig att mamman såg nöjd ut och vi förplåstrade totalt mot skavsår och barnet kunde stapplande ta sig fram.
Hur det gick sen vet jag inte.
Eftertankens kranka blekhet är också en lärdom. Ju. 
Tänkte den ständiga återfallspedagogen. Stackars barnbarn.

(Fast mina barn tycks ha överlevt uppfostran även om deras bekännelseverk inte har kommit ut ännu. Och jag kan ju alltid skylla nästan hälften på deras pappa, tröstar jag mig med.)

(Och en del av resten kan man skylla på sitt genetiska arv.)


IDAG:

Halvmulet och lagom varmt ute.
Jag satte ut minipenseer på balkongen igår.
Det hörs studsar från basketplanen.
Åka på beök norr om stan?

image375


image376

En chokladskulptur i baren på hotellet här. Ja, stammen är solid choklad. Nej, de röda bollarna är ihåliga. Toppdelen kom inte med på bilden. Men tänk er något snyggt upptill bara. Av choklad.