Den jä-a roboten körde över stupet tre gånger och det kändes bara skönt!
Robomemo nr 21 och 22 är klara.
21:an gick bra tror jag. 22:an var jobbig och jag var mest arg på den fåniga rösten:
- Nu vänder det!
- Schysst!
- Vasst!
- Rekord! Du kom med på listan!

Är det så här elever som rå-kämpar i skolan upplever oss hurtiga påhejare.
- Tyst vill man bara säga. Du skiter väl i mig. Du är ju bara en robot.

Tre gånger kvar och sen är jag klar med det här projektet.
Sen blir det utvärdering.

Dagens Nyheter - mitt andra projekt, kom inte förrän 8 i morse och efter en vecka är jag redan tillvand och blev besviken innan den trycktes ner i lådan. 1 kg bilagor med bilar och mäklare.
Jag har snällt läst den varje dag i en vecka men konstaterar att det är mycket man redan vet från tv och radio och en del tråkigt kulturbabbel. Ekonomibabblet läser jag ju inte ens.

Idag blir inte någon bra dag.
Fast jag har haft rolig sms-konversation med A i morse.
Cinna, skådisen som fick stroke kring 30 var i morgonsoffan i teve och filmen om henne visas i svt 2 på söndag kl 20.00. Då sitter vi klistrade i sofforna vi strokers.
Jag skrev om henne för något år sen:
http://stroke.blogg.se/2006/august/cinna-bromander-ar-skadespelare.html

image380

Sorry Cinna: jag är usel på bildbehandling...förlåt fotografen...

Cinna har afasi och går på Alma folkhögskola och  när man hör en person med afasi tala får man en tydlig bild av hur komplicerat talet och språket är.
Sa talpedagogen och återfallspedagogen.