Det gick halvbra idag.
Jag tänker bättre när det är mulet och svalt.
Fast när man tränar minnet måste man koppla bort ALLA tankar och BARA koncentrera sig.
Med en hjärna som gärna tänker helt olika saker samtidigt blir det svårt.
Men eftersom det är dag 16 i träningen fick jag övningen  "Rymdsmack" där man ska slå rymdmonster i skallen allt eftersom de dyker upp ur olika kratrar. Barnen tycker om den övningen. De brukar längta till dag 16.

image374

Själv tycker jag bäst om "Asteroiderna" där man spräknger stenar i rymden. Explosionsjudet av sprängd sten är så snyggt och passar till frustrationen jag känner under träningen.

På min strand har Vattenfall förstärkt med en vall av tonvis med sprängsten. När jag tassar på den i sommar ska jag minnas ljudet av sprängda asteroider. Och känna mig avfrustrerad.

Ska man läsa Lars Noréns dagbok ( bloggprosa i bokform) i sommar?

Min senaste ambition är att börja läsa dagstidning. DN kom idag, första gången på länge. Lika tjock, lika tung, lika pratig. Men det finns två nya kulturchefer som jag känner igen och som inte är gubbar! Åsa Linderborg och Karin Magnusson.
Tack för det. Kan hjälpa mig i lästräningen.