Du räddar mig från onda ögat och jag visar det gamla Persien respekt  (fast de stal nog alla sina idéer från grekerna om man frågar en grek; blivande svärson).

Bra. Fixat. Ordnat.

Nu blir det lite jobbigt:

Jag ska 1. Deklarera denhär bloggen som EKOLOGISK.

               2. Visa bilder på mina nya hemflyttare.

1. Detta är en ekologisk blogg.

Hur vet jag det?

Den skrivs på en nästan helt begagnad dator som går på vattenkraft (Från Luleälven, sa Vattenfall med fingrarna korsade bakom ryggen).
Den förbrukar inte papper.
Bilderna tas med mobilkameran och en ny enkel kamera ibland och de kommer att hålla i tusen år i min vård!
Den gör att jag håller mig hemma och inte reser runt i världen och sprutar ut utsläpp.
Jag hinner inte överkonsumera heller.
Jag dricker nästan uteslutande rättvisemärkt KRAV- kaffe och te.
Vin och öl -  nästan alltid ekologiskt.
Grönsaker - ekologiska  om de inte är för tokdyra!
Jag använder kläder och skor länge för det är jobbigt att shoppa nya.
Jag åker kommunalt (eller ofta samplanerad färdtjänst om jag måste. De kör miljövänligt???). Har inte bil.
Jag lagar mycket pitepalt. Potatisen är lokalproducerad och fläsket också.

Jag köper fostfatfritt tvättmedel så ofta jag hittar det.

Jag hyr filmer köper inte egna särskilt ofta.

Köper sällan böcker - ärver eller lånar bibbla.

Tyvärr flyger jag 2 ggr om året men så fort jag blir starkare och tåget sänks i pris blir det väl tåg.



2 . Bild på Nygamla familjemedlemmar:

image387

Grabbarna, Johannesdockan och Kalle K. Från 1990?.