Men så himla glad jag blev för kommentarerna!

Susanne: Tröttheten ska gå över eller bli mindre efter några år, vilken den också blev. Men en del har kvar den resten av livet, sägs det.

Själv tror jag att så länge man utmanar hjärnan och den måste bygga nya kopplingar och förstärka en del gamla så är man trött. Så man ska akta sig för att inte bli trött; då utmanar man sig för lite om man tänker utvecklingsmässigt.
Det handlar om balans. Som vanligt.
Glad ska man ju vara och roligt ska man ha. Annars är träning ingen mening.

Det här är mina egna slutsatser och bygger inte på ordentlig forskning.

Annannan; Jo kanske framtiden bär med sig nya tävlingar...
när jag har kommit över den nyss avslutade.
Reglerna spretade iväg så jag blev alldeles förvundrad.
Igår skickade jag tävlingsvinnarnas priser i gula brevlådan.

(Det är viktigt att ha tydliga regler och hålla på dem pockså på jobbet med barnen. Och så gick det sådär med tävlingen!!!)