Tävlingen 8

Publicerat i: stroke
Men jag visste väl det. Moster D vill vara en vinnare trots att hon inte hann vara med och tävla. Självklart får hon pris.

Igår överlämnade jag ena målningen (Klusåberget) till K som hade födelsedagsfest. Hon såg inte ledsen ut alls.
Jag drog en lättnadens suck.
Den festen var kul och lagom stor. Ingen musik i bakgrunden vilket gjorde att jag orkade mer än vanligt. Ett vitt soffhörn (sofforna var en födelsedagspresent från familjen) var precis rätt placering i rummet. Jag spillde inte rödvin.
Jag tycker ramen till målningen passar till sofforna.
Glada människor. God paj och laxpudding.

Nyheterna meddelade om en 27-årig man som hittats på Kungsgatan i natt och sedan avlidit så jag oroar mig för Jewel. Måste försöka ringa. Nackdelen med att bo i storstan. Nackdel.
Han skickade ett livstecken i form av ett sms. Lugnt.

Y ringde och väckte mig och ville åka till Söder och sen gå till Vårsalongen på Liljewalchs. Orka? Men vi ska ut i skogen i stället med stavar och STORA kliv. Solen ryter utanför fönstren: - Ut med dig din lata lilla tant!!!
#1 - - Mollymy:

Hej hopp i Lingonskogen.