Tävlingen 7

Publicerat i: stroke
image311Jag väljer att bli Marge Simpson i stället för gamla vanliga jag.  Hon har så sprucken röst. Snyggt.

Tävlingen vällde ut och drog iväg och deltagarna började motivera sina röster och rösta på varandras motiveringar och jag ändrade ju hela tiden reglerna så nu vet jag inte längre? Men två bilder vann och tre deltagare vann om det inte finns fler som bara inte hört av sej ännu...  Man vet aldrig med den här tävlingen.

Den ena vinnarbilden: image312
"Klusåberget vid älven."
Juryn bestående av trenne tävlingsvinnare röstade kompilcerat och jag har räknat och räknat.  Jag knåpar på priserna.

Och idag hade jag lönesamtal med chefen.
Jag tillför inte jobbet så mycket för jag deltar inte i så många grupper som utvecklar skolan... sa hon.
När jag kom hem skrev jag ett brev med lista på vilka grupper jag deltar i. Jag jobbar ju bara halvtid.
Jag tycker min erfarenhet av neurobranschen är en stor tillgång eftersom barnen i skolan har hjärnor som tränar upp sig. Precis som min har fått göra.
Det har varit lärorikt att lära sig använda strategier för att kompensera minnesbrist, planeringsoförmåga, koncentrationssvårigheter, lässvårigheter, svag läsförståelse, mattesvårigheter... i en oändlighet. Jag har alltså upplevt hur det kan vara inuti en annan hjärna.

Vad jag har fördel av gentemot barnen är att jag visste hur man KAN fungera eftersom jag tidigare fungerade. Barnen kan ju inte jämföra sig med sig själva så.

Äh.
Högre lön blir det väl inte men jag är värd MASSOR eftersom jag envist tränat och kämpat och övertygat dem om att jag kan jobba lite. Försäkringskassan borde JUBLA!!! Arbetgivaren också! Men jubla får jag göra själv.
#1 - - moster d:

Har inte tävlat men vill gärna ha klusåberget!

#2 - - Åsa Hedberg:

Jag gillar det där berget. Jag har alltid längtat efter att ro över älven och sen gå upp till bergets topp. Jag tror numera att det är en symbolisk föreställning mer än en semsterdröm.