Mobilen lär bli svartsjuk.
Men verkligheten ser mycket bättre ut genom en kamera än I R L. Undantag: bilder på mig själv! (Jag ser bättre ut inifrån än utifrån.)

Annannan har fört in min blogg sfären av de  "riktiga bloggarna".

Jag ska försöka ladda ner boken om kampen mot svanen i min mobil. Sen far jag iväg på en mindre tripp. Fast inte till Lissabon.

Jag vill bara möjligen resa till Stockholm om jag inte får resa till Norrbotten.
(Därför går det inte bra för mig på snabbdejting-marknaden. Man ska tala om resor, läste jag. Hur romantiskt är det med 11 timmars lågbudget tågresa genom mörker?
JAG tycker det är romantiskt men det är nog bara jag. Drömmer om att träffa Mr Big där i bistron där jag tuggar lappskojs och dricker ett glas rött.
Förr hade tågpersonalen Fjällrävenmunderingar och pratade norrbottninsk dialekt. De var trevliga också.
Numera är det Connex eller nåt jobbigt franskt ? företag som äger trafiken. Valmöjligheter finns inte.
Och Mr Big kör alltid bil.)

Det blåser kall snö från taket och tallen ser animerad ut. Vackert!image327

image328

Igår i kylan. Lovely.
#1 - - hannahjalmarsson:

fina bilder :)

#2 - - annannan:

Hej,
Den här kommentaren ska du inte publicera - den är bara till dig. Vad glad JAG blev nu då! Jag är ju ingen riktig bloggare, vill jag säga, så där som man tänker att man inte är någon riktig bilförare när man just har fått körkort. Bara en nyfiken språkglad person som gillar välskrivna bloggar som handlar om det där att vara människa i någon situation. Jag blir varm om hjärtat av att läsa din blogg, och av att fått komma med på din länklista.
Om du gillar Adrian Mole hoppas jag att du hittar boken. Jag förstod mig inte riktigt på Adrian när han och jag var tonåringar. Nu när vi båda blivit thirtysomething tycker jag att han är genial, och den om massförstörelsevapnen tyckte jag väldigt mycket om.

Jag återkommer!

#3 - - annannan:

"Hur romantiskt är det med 11 timmars lågbudget tågresa genom mörker"
Boken Stranger on a train av Jenny Diski är svaret på din fråga!