Rent hus i 4:an

Publicerat i: stroke
...är mitt nya favoritprogram i "Vi tittar på när andra GÖR SAKER-genren".
Det hade väl varit ÄNNU roligare med två karlar eftersom det alltid blir roligare när MÄN GÖR SAKER.

Jag gillar bakterieodlandet och jag har alltid trott på kvalster vilket de aldrig pratar om...

De stackars människorna som får fixat hemma blir ansikten på något tabubelagt: folk som inte kan / ids / vill röja efter sig. Förra seklet var väl RENLIGHETENS sekel och detta är UTSTÖTNINGENS sekel.
Hur ska vi komma igång att verkligen städa och inte bara beskåda andra som städar?

Lagar vi egentligen mat efter att ha sett miljonen timmar matlagninsteve? Nej  vi köper färdiglagat.
Bygger vi? Jag tror många håller på eftersom det är det enda folk verkar ha som fritidsintresse; bygga om köket...
Pysslar vi?
Jo. Det  gör vi.
Uppforstrar vi barnen? Ellr tittar vi bara på Supernanny?
Fast jag har hört hemska befallningar typ Supernanny ute på stan. Och det lyser om  mammorna (alltid mammor) att de är duktiga eftersom de följer receptet.
Uppfostrar vi hundarna eller tittar vi bara? Svårt att säga. Jag måste fråga någon hund. När jag går runt sjön ser jag hundkursen samlas på gräset så några gör väl själva.

Och egentligen sitter vi andra bara i sofforna och låter produktplaceringarna fylla våra själar. (Städteve och byggteve och matteve...) Medans dammet haglar omkring oss.

Igår läste jag lite bloggar och slogs åteigen av hur tråkigt det är.
en blev det roligt när jag hittade hit:




http://www.youtube.com/watch?v=YA8tmgR2mYo


Magnus Betnér om Björn Gustavsson.