image310

Bitterhet är en frusen ilska.
Svår att hantera och parera. Man måste bestämma sig om man inte vill bli bitter. Sånt här kan jag bli arg på:

Tröttheten går inte att förklara.

- Har du några symptom kvar? frågade hon och såg intresserad ut.

- Jag har svårt att hålla reda på tiden, svarade jag tjänstvilligt.

- Det har jag också om det är något jag tycker är roligt, svarade hon.

- Men för mig är det hela tiden, sa jag.

- Jag är väldigt trött. Orkar bara lite och måste planera noga vad jag ska göra.

- Ja trötta är vi ju alla nu, svarade hon.

VARFÖR lär jag mig inte att bara låta bli att berätta? Folk med lika mycket empati som en lyktstolpe förstår ju inte och är inte smarta nog att hålla tyst om att de inte fattar. Jag blir lika besviken och förbannad varje gång.

#1 - - åsa:

Om jag fick rösta så skulle jag rösta på Pias motivering som den enda med relevans.