De har utrett mi tidsbegränsade sjukersättning och inte skickat ett bslut trots att det bara är två veckor kvar av den nuvarande perioden.
Jag har ringt. Namnen på handläggare byts ju ständigt ut så det är mycket svårt.  Särskilt om man har svårt att minnas nya namn.

Ringt.
Fått hjälp att ringa.
Mejlat.
Mejlat.
- Inom 48 timmar ska en handläggare höra av sig svarar de varje gång man ringer.
Ingen ringer.
Inget beslut kommer.

Förhalar de för ett de ska slippa betala ut ersättning för nästa månad...och hur länge kan de då hålla på att dra ut på förhalandet?
Om de gör då i många ärenden har de ju ganska stora pengar att spara.
Vi som inte får ut ersättning får leva på ingenting.
Inte deras problem ju.

Jag träffade ett gäng strokevänner i veckan och fick höra historier där F-kasan helt enkelt bara dröjt med beslut och lämnat personen utan ersättning i månader. Uppmuntrande? Nej.
Strokevännerna var uppfriskande som vanligt.
De hade träffat D! Och blivit stumma och lama av chocken lät det som.
Han har en del skuld till oss i föreningen och vi är inte glada för det. Vi vill inte låtsas som om inget har hänt. Jag saknar honom för hans bra sidor.
#1 - - Susann Jansson:

Dagen är räddad! Gissa om jag blev glad när jag kom in på din blogg. Det har gått flera dagar sedan jag kom in på bloggen, en ruta med ett meddelande "404 Not Found" har dykt upp varje gång och jag har fattat noll. FK är ett kapitel för sig, själv fick jag ett glatt brev där det stod att jag fått en egen handläggare. På nästa blad meddelas att ersättningen dras ner med 5%. Skit! Kul att bloggandet fortsätter i sommar!