Skolavslutad!

Publicerat i: stroke
Igår var crescendot. Eller antiklimax.
Skolavslutningen!
Sånger, prat i för liten ljudanläggning, glada barn, soliga föräldrar, hej hej kram kram!
Jag fick rosaröda rosor och blev lycklig.
Ett barn som byter skola gav mig dem.

Idag en utvärderingsdag med kvalitetssäkring.
Som vanligt är rutsystemet vi ska fylla i hämtat från industri och näringsliv och översatt till vår verksamhet.
Lätt förvirrande må man säga. Varför kan man inte bara tänka själva?
Jag har ju varit sjuk från såna aktiviteter i många år nu.
Men jag lär känna mina kollegor bättre.
På lunchen; språngmarsch i ösregn.

I morgon sista arbetsdagen: Hej hej! Trevlig sommar!

Och med beigefärgat hår går allt mycket smidigare, ni skulle bara veta!

Taxi Norrotten ringde och sa att de hämtar mig på söndag på flygplatsen i Lule.
Macken i byn ringde och sa att de har fått ett paket som jag beställt. De ska spara det tills jag kommer upp.
Prosodin och tempot i talet lugnar. Jag känner redan att jag saktar in. Tar djupare andetag.

Och min bra doktor ringde och diskuterade medicin:
- Ring min telefonbokning om du vill något under min semester så mejlar de till mig, sa han. Sen hör jag av mig när jag kan.
Det är sant. Han SA så.

Fast jag ska hålla mig stabil och må bra har jag tänkt. Bättre.
#1 - - annannan:

Visst är det något särskilt med de där tecknen på hur man hör ihop med vardagen på den plats man hör hemma. Djup symbolik är det för mig i biblioteksböter på rätt plats.