Måste minnas allt.
Fast igår träffade jag L som ska till Tanzania och ännu mera måste minnas allt. Så nu ligger jag i lä själv. Tar det lugnt. Mina tjejer har åkt hem idag. Kvar blev kylskåpet fullt av mat som jag måste äta upp i natt då eller kasta bort. DET blir intressant.
6 ägg och en massa frukt och ost till middag.
I morse trodde jag det var min mamma som ringde men sen kom jag ihåg att hon inte brukar ringa från himlen. Så jag hann bli lite besviken en stund innan jag kom ihåg att det finns nya människor man kan prata med.

Här är blogghistoria från mitt liv:



Dass-böcker sedan min stroke år 2000.
Sen jag var barn har vi i badrummet alltid haft en skrivbok för något slags kollektivt filosofiskt samtal. Gäster har också skrivit.
Nu har vi ett filosofiskt amiljearkiv sedan många år att snoka i.

"Det finns 359 myror och en stack.
Hur många myror finns det?

Svar: 358. En stack ju."  Skrivet av son i när han gick i nian.

"Mormor tyckte inte om sommaren för att det var åskväder jämt.
Det tänker jag på varje gång det åskar."

Skrivet av dotter för några dagar sen.



Packa. Man får tvinga sig. Tråkigt.
#1 - - annannan:

Vilken bra idé!! Med dassfilosofibok alltså. Vet inte om det är lika bra idé att äta sex ägg nattetid. Låter som nåt Bertie Wooster skulle göra för att bota baksmälla. Ser fram emot älvrapporter!

#2 - - Daniela:

Hallå Maria!

Halkade in på din blogg (kollade länsföreningens hemsida) och blev kvar en lång stund, jag gillar ditt sätt att skriva, dvs du är inte bara bra på att tala i press och media =) Ha en skön sommar det ska jag ha! Och jag ska skaffa en dassbok till landet tack för tipset! Kram! Daniela