Nationaldagsfika:

Publicerat i: Allmänt


Vi kunde inte så mycket nationalsånger.
Livet är en fest, håll med om det nu folk å fä...är det närmaste jag kommer: Nationalteatern från proggtiden.
Färjan till Ornö heter Ebba. Döpt efter Ebba Stenbock, adelsdamen jag faktiskt var hemma hos fdär ute för 30 år sedan. Vi fick skåda hennes sidentapeter. Hon la ner själen i färjan så att man hade färjeförbindelse till ön.



Dalarö skans



Det var fint på Ornö. Ett stort hav runt om kring. Det här är jag.
Havsutsikten gör mig blyg på nåt vis. Det luktar hav om den.

Det var ju 32,5 grader så havsbrisen var en höjdare.
Till och med under själva båtresan på kvällen kunde man var ute på däck.
Strokehjärnan klarade båtresan bra måste jag säga. Jag blev inte överkörd när bilarna körde av.  Mådde bara illa av ljudet från motorerna.
Skogsbrand i faggorna hemma, lukt till och med inomhus.

Vad är det här? Har skogen rätt att släppa ut brandrök (utsläppsrätt?)?

Till Eva O apropå kommentar igår: Jag far till stuga veckan före midsommar så jag kan ha  (nästan) midnattssol där. Min väldigt bra kamera är mobilens kamera. Om jag har tur listar jag ut hur man bloggar surfvägen via mobilen. I morgon. Då kommer min klickare. Ha kul vid Medelhavet. Kolla Åsas blogg, hon blir så avis: ateljerista.blogg.se
#1 - - Åsa Hedberg:

Titta in på min ko/blogg! Den har rörlig reklam!