Publicerat i: Arbetsminesträning

MMS

Ett spår av en björn? Fast lite för litet, de ska vara 28 cm och björn har 5 tår. Kan det vara en ny sorts 3-tåig minibjörn? Eller en fjäll-struts? Försäkringskassan har fattat beslut om min sjuk-ersättning 18 juni, om de gjorde som de efter påtryckningar lovade. Inget brev har kommit och det har gått 12 dagar. Jag ringde: först ett långt inspelat meddelande om att de förbättrar telefontjänsten och att det kan bli långa väntetider. Sen en massa olika knapp-val som jag inte klarar av för jag glömmer lyssna på vad rösten Säger. Tryck 9 hamna hos en människa: det brukar fungera. Sen vänta massor av signaler och minuter på ett svar. När en trött dam i kundtjänst svarar kopplas hon till en handläggare. Jag hatar ordet Handläggare. Det betyder: tjänsteman som inte brytt sig om ditt ärende förrän du ringer och tvingar henne knappa in ditt p-nummer och ögna igenom din akt. Hon kan aldrig fatta beslut. Inte fick jag prata med nån sån. Väntetiden var minst 14 minuter sa automat-rösten. Så klick - bort med det försöket. Som att brottas med ett jättetuggummi.

#1 - - Åsa Hedberg:

#2 - - åsa:

#3 - - åsahedberg:

Vilken enorm björntass det blev i din mobil, i min kamera ser det mer ut som en unge, sanningen var nån stans mittemellan. Från en som var där.