DSC02258.JPG
Detta är en chokladfontän. K fick den i julkapp. Det rann choklad från toppen och vi stack dit fruktbitar och de blev täckta av choklad. God champagne. 

Först såg vi en bit av en film om Terry Pratchetts Skivvärld men tolvslaget kom emellan.

Två marsvin kuttrade glatt i bakgrunden och får i morgon resterna av frukten fast ingen choklad.
Det här året började helbra! På busshållplatsen på vägen hem träffade jag ett äldre par som visade sig vara  vänner till min mammas kusin Lage i Kiruna!!!  De kände min morbror S och mostrarna D och S. Jag hann höra flera historier därifrån innan jag var hemma. Kirundialekten är fin. Värmer. Och detta hände helt stillsamt på en busshållplatsi en söderförort klockan ett på nyårsnatten.

Gott nytt år alla strokare och alla marsvin och alla utvandrade kirunabor.