Frågan kom i en kommentar från annannan (annannan.wordpress.com) igår.

Det är när man bestämmer att Vi ger inga julklappar i år. Sen är det alltid någon som inte är med på det och ger julklapp ändå men säger:
- Det är ingen julklapp.
De julklapparna brukar vara de roligaste.
Så nästa år ska jag ge julklappar och jag ska börja skaffa hem dem redan på sommaren.
Bara så någon som inte vill ge julkappar ska bli väldigt glad över inte-julkappen från mig.

Det roligaste med julen är annars mysteriet: varför minskar inte mängden matrester i kylan någon gång? Det dignar fortfarande.

Min mage har fortfarande stränga restriktioner för mig: jag får inte äta julmat. Inte glögg heller. Och inte kaffe.
Absolut inte godis.
Där är godislådan full av marsipangrisar som jag inte får tugga i mig. Grymt

#1 - - annannan:

Aha, nu fattar jag. Marsipangrisarna klarar nog att vänta ut dig. Hoppas du snart är i form för dem!