Faror i farten

Publicerat i: Allmänt
Hjälp.
Om datorn får ett farligt vykort från Hallmark, stäng den genast.
Virus. (
Kolla kommentar igår.)

Min dator är död nästan och tar inte emot virus-vykort just nu.
Jag tror den ska få jullov i eget  rum tills rätt reservdel kommit farande och flyttat in i den.

- Har du någon kompis som kan skruva dit den? frågade tekniska supporten i telefon.

Mina kompisar kan mycket, ville jag svara;

men...

...jo jag kommer att hitta en skruvarkompis någonstans.

Dessutom kommer jag att slippa Hallmarkskortens virus hela julen.
POSSSSSITIVT!

Julavslutnings-fika på jobbet idag.

EN kollega måste sluta trots att det bara är ett år kvar till pensionen. Avskedstalet var rätt bittert.
Men galant. En språkmästare.
Det blev tyst vid tårtfaten en stund.
Det kändes läge att gå hem då. (Tänk om de sparkar mig en dag?)


Jag lastade mitt paket och min godissamling inslagen i cellofan i en kasse och gick genom korridoren.

- Jag ska ALDRIG GLÖMMA DIG! sa lilla sjuåringen med stora bruna ögon.

- Men det är två och en halv vecka kvar...föklarade jag...sen blir det januari och då ses vi igen.

- Ja och jag kommer i november! sa han.


Det är bara att ge upp ibland när man blir überpedagogisk.
Prat betyder ingenting.
Han kommer ju aldrig att glömma mig.

PS. Årets julklapp från jobbet: Kokobok med snygga frukostar. Nyttigt värre. Konfekt av olika sorter i cellofan. Stylish värre.
#1 - - annannan:

När en sjuåring säger sådant är det nog sant. Jag hade inte så många fröknar att minnas från sjuåren men jag minns dem. Även hon som var pensionerad och bodde i gamla lärarbostaden (så gammal var min första skola) där det blommade scilla under urgamla träd. Fast inte till jul förstås. God sådan på dig.