Kolla dagens tidigare inlägg och kommentarerna där.

Jag smet från hantverket (förlåt Jewel...) och fikade i Rosendals trädgård med K. Det blev åska! Det luktade nyregn och stan blev äntligen lite avdammad. De hade en parkering som såg ut som rader av igelkottar och jag tog ingen bild. Dumt, ni skulle ha älskat synen.
Det är mycket turister på  stan. Ingen fattar hur man åker buss - kontanter eller inte? Automatbetalning eller inte? Sms-betalning? Därför stod folk i busskurerna och väntade ut regnet.

image368

Det är såhär pärlhyacinter ska växa. More and more står det. (Kontsverk utanför Liljewalchs). Jag accepterar våren när det kan finnas sånt här.

image370

Nej vi gick inte upp här. Vi hade precis passerat Systrarna Volaires Café och sett att där var flåstrångt med folk. Fast vilket fint ställe!!! Gå dit. Bakverk som ser ut som filmäventyr och maträtter som verkar hur goda som helst. Huset ser ut som nåt gammal sagoslott. (Kanske är det ett sånt).

image371

Kastanj igen.
Som sagt. Det ÄR OK med vår ett tag då.
#1 - - Åsa Hedberg:

Jag mejlade mitt tävligsbidrag till din kom igen nu! Åsa