Styrelse igen.

Publicerat i: stroke
Friska personer har högre status än strokare när man utser styrelse.
Det fattar jag  för strokare kan ha svårt med minne, exekutiva funktioner och tal, läs och skriv och så.
Men alla har inte det.

Valberedningens jobb ska respekteras och min åsikt också.
Jag fattar också att nu är många sura på mig. Brukar vara så när man yttrar sig.

Idag var det ilska på morgonmötet i skolan. Men den arga läraren skrev ett Ursäkta-mig-mejl till alla efteråt.
Så gör vi där.

Jag har läst mycket om hjärnan idag. Materialet från ADHD-föreläsningarna.
Inhibition är när hjärnan sållar bort information utifrån och inifrån kroppen. Det måste man ha för att kunna ta in det man måste ta in. Svårighet med inhibition tror jag kan vara en följd av stroke. Därför blir en del så trötta av många intryck. Som jag.

En pojke i skolan satt med sin arbetsminnesträning idag och kunde inte tänka för hans knäveck kliade.
Vi fick avbryta för att syster skulle smeta på nåt som lugnade klådan. Sen fortsatte vi- Träningen gick bra. Hans hjärna kan inte sålla bort att det kliar på en prick.