Polstjärnan

Vacker gammal bio som nu är konferenslokal. Vi hörde en del om hjärnan av Per Hamid Ghatan som visade häftigt bildspel. Lite om att leva med neurologiska handikapp, tre personer gjorde storytelling. En regissör visade bildspel och läste fin text till. En man redovisade en undersökning om vad folk vet och förväntar sig och får ut av rehabilitering i ABC-området. Spännande.

höstvatten

Höst i sjön. Vi gick med stavarna tills vi blev svettiga och röda, systern och jag. Röda för att stötta munkarna och demokratin i Burma.

Höstlönn

Lönnen blir  röd, stöttar också Burma.

Ingenting är lätt, allting är för mycket. När får man vila? När man är död? Tror jag är deprimerad?
#1 - - Olle:

Konferenslokalen verkar vara fin, men hur va själva konferensen?



/Olle

#2 - - mAria:

Olle.

Jag tycker inte om att lägga in bilder på folk som sitter vid bord och ser tråkiga ut.

Konferensen skrev jag om i texten. Det är länge sen nu och vad jag minns så var det givande och lite mångsidigt eftersom både en hjärnexpert - Ghatan och flera drabbade - storytellerpersonerna deltog. Det var NHR som arrade. Alltså flera olika diagnoser samtidigt, inte bara stroke.