Älven om natten.

Publicerat i: stroke
Älven om natten

Okej.
Nu har det gått tre veckor sen jag åkte hem från Norr.
Det blir inte bättre. En våldsam massa ljud och bilder överallt och folk som skyndar sig och en stor frågande tvekan omkring allt jag gör.
Helgen gick åt till att vila massor och försöka se tråkiga program i teve. Tur att det bor ungdomar här som livar upp lite. Enda roliga i livet just nu är Stieg Larssons bok Flickan som lekte med elden. Jag är mitt i och lyckligt nog; det är massor kvar. Den kommer att räcka en vecka till.

B är uppe i stugan (grannen) och rapporterar i telefon att allt är lugnt. Vattenfall har inte börjat förstärka stranden ännu.
- Nästa vecka är det älgjakt så de börjar nog inte förrän veckan efter, sa han.

Men vad ska man göra alla månaderna som är kvar tills det blir juni? Mer än att jobba och försöka få vardagen att gå ihop?

(Kanske är lite av tröttheten p g a konserten i onsdags. Fortfarande ser jag dåligt och det brukar vara så i dagar när jag är ordentligt nerkörd. Men det var i så fall värt det. Man kan ju inte stryka allt
roligt ur livet bara för att orka...)
#1 - - åsa hedberg:

häftiga bilder, glöm inte att kolla på min blogg. De omskrutna akvarellerna.