snöstaketsnö och dikesnö i sol

Mest söder om stan, fakriskt. Norr om var det mera bart på marken igår.
Jag lärde min nyblivna IT-moster komma upp på internet med den nya lapptoppen och idag kunde hon sa hon i telefon!
- Gu va du e dökti! tjoade jag i telefon.

Astrid Lindgren fyllde 100 år i min skola. Utklädd till Sofia med brevduvorna i Bröderna Lejonhjärta skred jag runt i snyggaste medeltidsmanteln med en brevduva på axeln. Träffade både Paradis-Oskar och Karlsson på taket där och en massa Pippiar och Ronjor och Emilar. EN liten Tengils man var där och jag fick akta mig för honom.
I maten fick man köttsoppe med klimp och prickigkorv-macka.
Jag var tvungen att gömma mig i mitt rum en timme för att orka med.
Men jag orkar.
Underverk.

Under över alla under, Mostern  är ju inte ung och inte datavan.

Underverk.