Fyllde halvsekel.
Började med höga klackar. Läppstift. Underkjol.
Ska strax börja läsa tidningen M för tanter. Och smygmata småfåglarna på balkongen fast man inte får.

Men värre: JAG HAR BÖRJAT JOBBA HALVTID!
Rektorn säger att jag behövs och att jag gör bra saker.
Då faller jag lite i gråt.
(Första gången en rektor säger så till mig på många år!)

Fyra år har det tagit med arbetsträningar, tiotimmars-jobb på fel skola och äntligen är jag på den arbetsplats där min tjänst faktiskt finns. Än så länge - det kommer en ny rektor efter jul och hon ska säkert spara några miljoner...

Men det är nära två  månader kvar.

Man får NUA sig i den man är och det som finns. Resten vet man inget om ännu.

Ja, ja, jag ÄR väldigt trött men jag är ju van vid det. Påminn mig inte.

#1 - - Åsa Hedberg:

Kan bara gratulera än en gång...