DSC01688.JPG
Midsommar är histora idag. Jordgubbarna var sura och kanske från Polen. Sällskapet var tre olika generationer: roligt. Natten med äkta midsommar-solståndet sov jag på 9 blomster reglementsenligt plockade under tystnad tid trenne korsvägar. Den drömmen blev inte på bra för jag drömde mardröm om min ex-man. Midsommarnatten sov jag på 7 hastigt ihopsamlade blommor och drömde om en bild av en man i alldeles fel ålder och världsdel. Diskuterade saken med Ea, 17 år och kom från till att den drömmen nog kommit fel och borde hamnat hos hennes kompis som också heter Maria, men för några är sedan. För den Maria är tillsammans med en ung man från Kina. Hur gör man på det blir rätt? Är det någon som vet? Idag städar jag bort spindlar för att mina stockholms-tjejer snart ska komma. Och återigen måste jag lära mig hur man Bloggar med mobilen. Kanske går det bra just nu. Jag gillar inte: när människor ljuger, låter bli att svara på sms eller telefon. När man utnyttjar folk i beroendeställning. Att marknätet är släckt. Jag kan inte se svt.1 ens grynigt längre. Måste själv fästa grusiga bilder till radions nyheter och pratigheter. Inne i hjärnan. Jag gillar inte att jag längtar efter min egen familj trots att jag uppfostrat mig själv i konsten att se ensamhet som en sötsak att suga länge på. Jag tycker inte om att skallen innehåller såna här tankar. Men det är så roligt att höra denna replik: - Min syster E läser din Blogg och rapporterar vad du håller på med till mig. Det gillar jag. Alldeles. Klart slut från fru Gnäll på älvsstranden.
#1 - - moster:

fin bild maria trevlig text---kom familjen?