Arbetsförmedlingen rehab var en stor positiv överraskning.
Handläggaren var väl påläst, kunnig i min typ av funktionshinder, hjälpsam och serviceinriktad.
Jag fick hjälpmedel till jobbdatorn. Talsyntes, för att få auditivt stöd till text. Det blir intressant. Han tror att jag blir mindre trött om jag kan variera sättet att läsa på skärmen. Jag håller med. Hörlurar fick jag också.

Det är förvånande att det inte innebar att jag måste överklaga beslut och begära hjälp för att få handläggaren att tro på vad jag säger. Jag är van vid att det fungerar så vid kontakterna med försäkringskassan.

Nu väntar jag med spänning på att skolan ska gräva fram en jobbdator till hjälpmedlen!

När jag kom hem hade teven fått massor av kanaler som jag inte hittat tidigare. Sonen hade bytt ut nya stora apparaten med dåligt blidrör mot  en äldre och den kunde minsann, sa han... Den är väl erfaren och vis. Fungerar det så?