Fotografen Krister

Publicerat i: stroke
...kom idag och tog bilder på mej när jag föreställde en strokare som försöker göra flera saker samtidigt.
Det ska bli nåt i Expressen om hjärntrötthet.
Och jag har det.  Hjärntrötthet.Fotografen Krister
Det är som om hjärnan vill slumra till hela tiden.
Men håller jag igång kan jag vara vaken.
Trots att det är svårt att förklara och omöjligt att fatta om man aldrig varit med om det
så händer det folk som haft stroke i olika hög grad.
Det slår till plötsligt och måste vilas bort. Förr i dagar. Nu handlar det om timmar.

Numera behöver jag inte sova efter varje ärende eller film eller besök.

Men efter ett par timmars arbete på skola och strokeföreningens kansli (Ideellt!!!)  sover jag.
Och dagen efter.

Det är bra att de skriver om det i Expressen.
Och det är bra att folk skriver medicinska artiklar om det.
Det vore bra om de som bedömer och fattar beslut om en också kunde tro att det finns.

Man blir hjärntrött av oförståelsen.
Vi är inte lata.