Röstade idag.

Publicerat i: händelser
Skulle rösta på demokratiska stroke-rehabpartiet, men hittade inget.
Sjukvårdspartiet i Norrbotten kändes väl närmast men det är ju så långt dit.
Snyft.

Sonen var hemma och vi blev en så himla stor samling människor här, han och jag... Så jag måste sova flera timmar på dagen efter att han åkte idag. Jisses. Jag har vant mej snabbt vid att vara icke MAMMA.

Kvar lämnade han som vanligt några kassar med sopor och minnen från sin tidiga skolgång.

Nu är jag rädd att valets utgång innebär att jag ska få sänkt ersättning från hemska Försäkringskassan. Men å andra sidan ska politikerna ju ordna så många nya jobb att det kommer att finnas ett som jag orkar med trots att jag är så lätt uttröttad. Jag med min kompetens. Kanske kan jag städa hemma hos Fredrik och samtidigt ha lite talträning med dammråttorna?

Förresten så undrar jag om de ska införa språktest på oss som får stroke och afasi också. Om vi inte klarar testet - blir vi av med medborgarskapet då? Och alla som blir gamla och glömmer talet - blir de också utan medborgarskap? Och bebisarna, de kommer inte att klara testet? Ska alla bebisar utvisas???

Den här veckan ska jag träna på att vara tacksam för mina svårigheter för det är de som gör mej till den jag är. Bland annat.
#1 - - Pernilla:

Hallå där! Jag fick också en bitter smak i munnen av valutgången, jag tänkte på alla arbetslösa/sjuka/de som behöver rehabilitering och kan konstatera att det blir ett hårdare klimat. Jag höde en kvinna idag på radion som grät och sa att "Folket förstår inte konsekvenserna av sitt val". Kan inte annat än hålla med. Men du, Reinfeldt kanske behöver en barnflicka, dom betalar ju hela 58:-/timmen, inte illa... Puh. Enda solglimten i kråksången är att det blir underhållande att se hönsen hålla sams. Grassman jamar och hälsar! Kram/P