Höst eller?

Publicerat i: stroke

EVA! Viss ÄR det hemskt när de yngsta flyttar ut???

Jag väntade med spänning på storm och snöfall men här blev det bara drivor av gula löv och daggmaskar.
Hoppas ni i Jämtland klarade er från elavbrott. Roligt att du läser här.
Själv undrar jag ju...

Vännen B i Luleå tycker jag ska bo där för storstan är inte bra för mej.
Jag håller ju med. Men... barnabarnet då? Och inte får jag nåt jobb i Luleå heller.

Eller så får jag det.

Skolan går bra - nu är det en studiedag och sen LOV. Skönt. Du har väl också lov?

Studiedagen ska handla om att vi ska göra en SYNVÄNDA. Inte förhäxa nån eller så utan börja tänka på elever med svårigheter som att de har möjligheter. Och sen ska vi utveckla arbetssättet så ALLA börjar klara av skolan. Förmodligen utan bättre lokaler och resurser. (min tolknig)

(Den kursen gick jag i början på 90-talet så tankarna är inte nya, men jag är förvånad över att de hänger kvar i byråkratin och kommunpolitiken).

Själv har jag med neurologiska skadornas erfarenhet i minnet rent konkret fattat att ALLA klarar inte alla situationer och ALLA orkar inte lika mycket. Men ALLA borde rimligen få den hjälp de behöver i skolan. Personalen occkså. Jag också, den gamla strokaren som inte ger sej och ständigt uppgraderar hjärnan.

#1 - - Eva Olofsson ( Wallmark):

Godmorgon själv!
Jag följer dig närapå dagligen, det är så roligt att höra hur du har det på vintern också. Speciellt glad blir jag förstås när jag får se ett foto av Avan på hösten. Kan riktigt känna hur höstluften biter tag i mig. Det var ju länge sen jag bodde där. Nu är det kväll, vi har massor med snö i Jämtland, stooora drivor, men denna helg har vi hittills haft elströmmen kvar. Vår yngste son har flyttat hemifrån så denna höst har varit "lite"
annorlunda. Ha de bra! Eva O