Såg Lena Spanó i soffan i God kväll i teve. Det gjorde du bra Lena. Det märks att du är van vid att fara runt och berätta om stroke.  Du som var småbarnsmamma och A-person.
Själv satt jag hela morgonen och såg Rapport där Daniela Bjarne från Strokeförbundet berättade i kort koncentrat om att strokevården och rehabiliteringen måste prioriteras. Eftersom jag var i lokalerna när Rapport kvällen innan kom och filmade fick jag vara exempel på En Person Med Stroke.

Grannarna var glada över att ha sett mej i teve. Mostrarna ringde och var förtjusta.

I City Stockholm fanns en debattartikel Som Lennart och Dan skrivit. De är ordförande för Stockholmsföreningen respektive kanslichef.

På många ställen informerade föreningen och tog blodtryck på folk.

Vi ska förebygga att folk får stroke och förbättra vård och rehabilitering.



Det är vår här.

 

BETYG:




Planering:      3      Jag försökte men det blev för mycket på en dag.



Egen insats:   5     Ruskigt stor.

Vilopauser:    1     Skäms. Ingen ordentlig vila.

Slutsatser:

Roligt med mycket på en gång.
Ingen vilopaus och för mycket på en gång betyder trötthet och fumlighet hela nästa dag. Försökte lyfta kaffet med vänster hand och tappade ju både kaffet och glaset som gick sönder. Stickningen dränktes i kaffe. Glömde att jag inte kan balansera med vänster hand. Tionde glaset den här våren, minst. Det värsta är att jag inte ser glassplittret så folk brukar få det i foten. Trots att jag har dammsugit och ibland orkat torka.

Jag har plåster.