Sömn

Publicerat i: att inte hinna med
Det finns olika sätt att sova.
Min pappa sov så fort han satt stilla någon gång.
Sonen sover med teven på, gärna i soffan.
Tiger, senaste katten sov på min mage när jag hade ont i magen och hon låg utsträckt över halsen min när jag var orolig. Det VAR svårt att andas men jag tyckte hon var en riktig healing-katt så hon fick sova vidare.
När jag inte kan sova lyssnar jag på avslappnings-cd. Somnar reflexmässigt innan jag hunnit slappna av vänstra foten. Kommer aldrig längre än så med avslappningen.

Före stroken läste jag och somnade. Nu hinner jag bara en sida så det känns för fjuttigt.

Vännen P  vaknade stående med huvudet lutat mot kylskåpsdörren. En gång kom P med fem - sex limpskivor som hon tuggat en tugga ur och sen hittade på kudden när hon vaknade.

Dottern min gick omkring sovandes. Henne fick man bryskt leda tillbaka till sängen.

Lille Alfie, en hemlös liten handikappad hund från Irland var min son fosterfamilj åt i väntan på att Alfie skulle få en tant. Alfie satt vid ytterdörren och pep efter sonen när jag var hundvakt. I timmar. Till sist gick vi ut i snöstormen och Alfie sprang tappert på sina tre fungerande ben, rädd för nyårssmällarna men inte för de stora hundarna. Sen sov han i timmar på sin lilla dyna hela natten intill sonens kudde.
Alfie fick sin tant till sist.
Ibland önskar jag att jag hade krävt umgängesrätt.
Alfie jag skanar dej.

Alfie, jag saknar dej.                                                                        Alfie simmar på sjukgymmet.