Min mobil krossades när jag klev in i taxin och den tokiga chauffören körde iväg runt vändplanen innan jag hann sätta mej och dra in väskor och jackan. Dörren flög upp, jag höll på att ramla ut, fick tag i dörren, drog igen den och mobilen i fickan krossades.
Jag tog genast upp den och såg att den var helt förstörd.

- Den mannen åker jag inte genom stan med, tänkte jag.

- Har ni försäkring, mobilen är förstörd? frågade jag.

- Inte mitt problem, sa han.

Plötsligt hade jag en kristallklar kraft och snabbhet och klev ur taxin och gick därifrån. Han hade inte hunnit dra mitt kort innan han körde så han bommade min resa.

Tillbaka till moster som sett allt genom fönstret och förskräckt skrikit åt mej att stänga dörren.
Ringde Resebeställningen som inte ville göra något.
Ringde Resebegarantin tvingade mej vänta 20 minuter exakt efter den bokade tiden. Är de också i Estland nu??? Blev slött bemött, de vanliga svenska brukar vara så tillmötesgående.
Lirkade till sist ur dem vilket taxibolag jag drabbats av. Fick en ny bil och den nya tjejen jag fått tag i på Resegarantin lovade att bevaka att det inte blev samma bolag.
Nu var jag rädd att åka hem.

Polisen tog vänligt emot anmälan och jag har lyckats övertala  taxibolaget  att ge mej bilens nummer.
Mobilen är inlämnad till lagning och blir dyr att laga.
All information, kalender och telefonbok och annat går inte att komma åt. Jag som använder den som planerings- och minneshjälpmedel i jobbet.
Fick låna gammal mobil av annan sort som jag har svårt att se bosktäver och siffror på. Orkar inte lära mej funktionerna i den. Ingen kamera har den.
Så nu blir det inga bilder här på tio dagar. Och jag kommer att missa möten och tider och ha det trassligt.

Mobilen är fett hjälpmedel ör mej som en rullstol fär ör den som inte går själv.

Länstyrelsen ska få kopia på alltihop för de utfärdar tillstånd för taxichaufförer och den här var farlig. Jag hade kunnat ha sämre balans eller muskelstyrka och då hade jag ramlat ut.

Det har tagit flera dagar att stressa av  och kunna tänka på annat igen.

Inte vet jag när jag vågar åka färdtjänst igen.


#1 - - Dan:

Ruskig historia!
Jag mejlar din historia till färdtjänsten i morgon,
behöver dock klockslag och ditt färdtjänstnr.