Sova

Publicerat i: att inte hinna med
Det tar lång tid att sova.
En utflykt på ett par timmar till en kaffestund i ett kök med två kompisar kostar tre timmars sömn efteråt. Trots att resan dit var kort och bilburen.

En sväng i affärn med sikte på mjölkdisken men med hyllor som stridsvagnshinder med godis och mjuka ostar och alla dessa blanka månadsmagasin kostar hemma igen en timmes vila i stolen med varm kudde bakom nacken.

En bra dvd kostar en sovpaus i mitten.

En dålig film blir aldrig klartittad.

Väderleksrapporten i teve har jag aldrig sett mer än början av för koncentrationen tar slut efter konstaterandena om vilket väder vi har just här just idag.  Vilket jag ser genom fönstret själv.

Ett besök i labbet på vårdcentralen med tillhörande promenad dit och hem kostar en timmes sömn under tjocka filten.

Ett besök av någon pratande person med svårighet att lyssna kostar timmar av nedvarvning i soffan.

Om du nu undrar varför jag är så busy all day.

#1 - - Lotta Friman:

Oj, vilken bra beskrivning av trötthetens pris.
Kul att hitta till din blogg!
Jag har inte haft stroke själv men mamma, och jag arbetar med en afasigrupp för närvarande så jag lär mig mer och mer

#2 - - Ulrika:

Håller med om att det är en bra beskrivning av hur man får betala för normala aktiviteter. Jag är 32 år och fick en stroke för 1½ år sen. Är fortfarande sjukskriven på heltid och klurar nu för fullt på vad jag ska ta mig för. Har inga synlinga handikapp men många dolda. Däribland hjärntröttheten. Kul att läsa inlägg och känna igen sig.