DSC00549
Regn och regn, precis vad vi behöver. Tjejerna åkte med bussen och natt-tåget igår. Det blev tyst. Nu har vi ingen hemma-fru som ger oss mat längre. Joel har bara mej att vinna över i spel. Jag måste börja laga mat för Joel är för lång. Eller om det är taket i köket som är för lågt? Som tur är får han plats ute där byggandet sker. Snart måste vi åka till civilisationen och skaffa dräneringsrör och en dvd. Jag ska våga beställa Färdtjånst och riskera att de har regler som komplicerar allt. Det kostar att känna sej avvisad. Att bli avvisad är min svagaste punkt. Jag förstår honom Zidane som blev utvisad i bronsmatchenTyskland - Italien för att han blev lite arg och skallade omkull en italienare. Men om jag vore han skulle jag tjurigt sitta kvar på bänken resten av livet. Förresten skulle jag gärna skalla både mitt behov av Färdtjånst och alla som vänt mej ryggen efter stroken. Om jag trodde att hjärnan skulle palla smällen. Och sen se världen från utvisnings-bänken.
#1 - - Jag Maria:

Ja jag vet! Frankrike var det. Glömde.

#2 - - alex giebels:

Kul att läsa dig-jag såg också kristina lung på tv med musik hur hon som en spöke gled över golvet och visade att där fanns det en helt vanlig människa som var konst på TV.Du skriver från djupet och med humor --en fint kombination----Läser din tekst 2 gånger en sorts nyfikenhet på dem saker jag inte fick med första gangen--betyder --att teksten är mättat/fulll med betydelserna på olika plan .Landskap -huset-din kropp-andra människors kroppar-Föremål -händelserna blir en god soppa att läsa .tack och tiil nästa blogg. Alex