DSC00678
God dag. Det är teknikbruttan som talar. Det jag nu ska skriva är direkt riktat till Eva Olovsson Wallmark, Antti, Dana, Moa, Takis, Joel, Patricia, Dan, Lisbeth, Disa, Åsa, Lasse och Pernilla ? som jag vet läser här ibland. Det är genomroligt att skriva och stoppa in bilder här. När jag får gensvar, nån säjer sej ha läst, skriver en egen kommentar eller ringer, blir det feedback. DET är jämförbart med att stå och fiska en evighet och undra varför man inte ger upp och så plötsligt få napp! Jag skriver med mobilen och tar bilderna med mobilkameran. Det blir skrivfel och suddiga bilder. Men stå ut. Jag kan bättre när jag kommer tillbaka till bredbandet och datorn. Skickar nu in i form av mms. Ibland läser jag bloggen i mobilen och kan se era kommentarer. Några veckor till ska jag stanna kvar i skogen innan jag måste åka tillbaka till verkligheten och kämpa med tillvaron i den pressande och överstimulerande storstaden. Här känner jag mej normal och viktig. Tyvärr också överviktig.
#1 - - Dana:

Ja du har verkligen koll på tekniken. Jag beundrar sånt! Puss och kram! Vi är mjuka i hullet nu båda två va! Är vi kramgoa då?

#2 - - Maria:

Vet inte om jag är kramgo. Det är bara en katt som kramar mej och han fäller ut klorna.

#3 - - Eva Olofsson-W:

Hej! Jag lämnade sommarparadiset för några veckor sen, men återvänder gärna dit med hjälp av din blogg. Kul att läsa det du skriver och visar på bild. Men...upptäckte ju att du skrivit sen v 48 2005 så nu har jag mycket roligt att läsa samtidigt som jag får en bild av hur det är att leva med stroke. Man förstår inte riktigt när man inte har drabbats av nåt liknande. Tröttheten t ex
och svårigheten att koncentrera sig. Som du skriver är du ju helt normal när vi träffar dig!
Många hälsn Eva O

#4 - - Maria:

Roligt om du orkar läsa ännu mera här. Hjärntröttheten slår inte till lika ofta här som hemma. Man måste planera in vila före och efter saker som kräver koncentration och flera bollar i luften. Man får peppa sej själv och ge sej beröm för att man orkat genomföra krävande saker som tidigare gick som rutin. Exempel: läsa tidningen, räkna ut en splittad nota, hitta inköpslista och kaffe och mjölk och brockoli i affären, läsa bok och minnas handlingen nästa gång man fortsätter. . .