DSC00560
Glöm träsket. Igår klev jag upp. Är på semester igen. Det är ju inte krig här. Inte heller hemska 36 grader varmt. Jag har vatten och måste inte gå flera timmar till en brunn och bära hem. Jag har haft barnen här länge. De är vuxna och vi har roligt ihop. Många trevliga människor finns det här. Eh, Lagom många. Om man kommer till kaféet kvart i sex och ber om en kaffe i engångsmugg för att dricka utanför när de har stängt väntar de tills man har fikat klart ur porslinskopp i lugn och ro och de tar sej en pratstund fast de håller på att stänga. Mer UnderbarLycka: för att ha haft en så stor stroke som jag är jag rätt pigg och aktiv. Jag kan gå. Jag kan läsa. Jag kan baka bullar. Obs. Detta är icke en äktenskapsannons. Bara en Dagen Efter- eftertänksamhet. Fast om du är karl och har en kostym som passar till min oranga brud- klänning kan du ju höra av dej. . .