Såhär misstänker jag att det går till just nu:

Försäkringskassan gör avslag på ansökningar om sjukersättning eftersom de har skärpta regler. Sen ska man överklaga. Sen får man beslut om  sjukersättning. De behöver få de nya reglerna prövade i nästa instans för att få domar till grund för praxis som de sedan ska tillämpa.

Statsministern talar om UTANFÖRSKAP. 

Välkommen till Utanförskapsskogen och Panikgläntan. Min ork ska gå åt till press och stress det nya året.
Jag som behövde orken till att göra ett bra jobb och hålla mej så frisk som jag är.

Klart  slut på paniken.  Jag ska fira jul.

#1 - - Eva Olofsson:

En God och glad jul önskar jag dig och de dina.
Det var lite snopet igår att läsa de sista raderna igår om arbetsgivaren, försäkringskassan och julgåvorna som inte blev några alls.
Själv kom jag just hem från vår träff i rektorsområdet, där vi fikat skinkmackor,lussebulle och kaka, fått en present i form av en stor te/kaffemugg med vårt namn ditmålat och i muggen fanns en strut med chokladpraliner från Årechoklad, vår lokala chokladproducent. Trevligt, tyckte jag, och vad roligt att läsa om hur man blir tackad i andra
kommuner... Nu går vi i alla fall mot ljusare tider, sommartider, med allt vad det innebär, och ett skönt lov önskar jag dig! / Eva O

#2 - - Maria själv:

Jo Eva. De glömmer mej och jag vill ha present. Brukar tjata lite diskret men de fattar inte. Jag är ingens bord.
När jag jobbade i Nacka fick man alltid en pocketbok och en julfest. Till och med då jag var sjuk i flera år.
Ha skönt i jul!