Adventspyssel

Publicerat i: Allmänt
pyssel

Adventspyssel.

Mera advenstpyssel.

julpyssel

Vi brukar baka pepparkakor och tävla om vem som gör bäst. Jag vinner inte. Men jag har idag ätit upp mina bidrag och de hade en  vinnande smak. (Det är jag som är domare i tävlingen. Fullständigt mutbar och lättövertalad. Jag ärvde posten efter min mamma.) Det finns dock en oskriven men strikt regel: Den yngsta vinner alltid. Hon blev  mycket glad.

Joels bidrag som jag blev tvungen att diskalificera pga gräddningsregel-brott. Han gräddade en gång extra och GRILLADE en gång.

De funktionshindrade djuren och ängeln med bara en vinge har bokstäverna J E W E L  - Joel på engelska. Jag blev tvungen att diskvalificera bidragen eftersom han bröt mot gräddningsregeln och grillade dem efter gräddning nr 2.  Bidraget heter: Hata djuren.