Fredagsbön i framkant

Publicerat i:

Hej helgen:

Ge mig mod att våga flytta sängen
till den andra väggen
så man slipper sova
med mössa där under fönstret

ge mig nån med muskler
som lyfter
drar åt skruvar
bäddar ner mig med te och skorpa
på en liten bricka

ge mig snö och sol

amen amen

#1 - - asa:

ge mig mod Gud och Allah samt sedermera Buddha att flytta sängen till ett annat rum för att slippa lyssna till grannarnas sorg om natten
är det en svart önskan i ett individualistiskt samhällsklimat

Svar: Sängflyttarproblematik - inget att ta med en klackspark. Gick din säng att flytta? min gick inte att flytta, det blev fult i rummet.
stroke

#2 - - asa:

min blev som en mjukmysig klädhög på kontorsgolvet. Där finns en buddhistisk touch som följer mig sen tidig ungdom fastän buddhisten inget vet om detta. Knappt jag själv heller. Jag tror huvudändan ska vara vänd mot Mekka om inte det är en annan religion...