Luleälven

Publicerat i: stroke


Efter en helt surrealistisk dag på jobbet:
funderar på en älv
hittar en film med fin musik
filmad på denna isälv

och då

ringer Anna från Karolinska (ja det som ligger i Solna, där prinsessor föder barn)
och undrar om jag vill göra ännu en freakshow
om strokeerfarenheter

och då

tänker jag att jag har unika erfarenheter av funktionsnedsättningar
vilka gör
mig
rikt begåvad med kunskap
att använda
på det där jobbet
om det bara skärpte till sig lite,
jobbet
och inte ställde till det så mycket
för sig självt

och då

undrade jag:

Ska jag göra en ny föreläsning om erfarenheterna efter stroke???
Skulle ni?

Från Frågelådan.
#1 - - annannan:

Hvergang, säger jag på den frågan.



Vet du, när jag skulle skriva in mitt namn i rutan här uppe fick jag förslaget tove jansson. Det blev jag lite smickrad över faktiskt.

#2 - - mAria:

Annannan, man har väl ett alias som en skugga kanske, vilken man inte är medveten om? Om du är Tove Jansson känner jag mig hedrad av att känna dig...Själv är jag förmodligen Farbror Melker.