...frågade han i en rätt privat stund häromdagen.
 
Man måste tänka efter.
 
det är så med Privatlivet att han får mig att tänka efter
gång på gång
det som varit självklart och färdigtänkt
transformeras till En Fråga
Att Fundera Över
 
och man lär sig något nytt...igen...och igen...
 
- Nä men jag har blivit en bättre människa efter stroken...svarade jag
en stund senare
 
- Hur då - enligt vad andra tycker eller? fortsatte han
 
och det är det han gör
han bara fortsätter och fortsätter och ger sig inte vid lite motstånd
 
- Enligt mig själv, svarade jag
och utvecklade en förklaring om att jag blivit en bättre människa
fått ändra mitt synsätt
förstått vad jag vill ta vara på
var jag vill lägga min energi
vad jag är tacksam för
och den tog aldrig slut
den där förklaringen
 
om hur jag brutalt tvingades träda in i Liv.2 och fann mig bättre till mods där
än i det första försöket jag hade då på 1900-talet
 
ungefär så
funkar det i skogen nära polcirkeln
 
Hej Läsekretsen, bit er fast i det som är behagligt
icke lönsamt
men ändå
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Eva S:

Kloka ord1

#2 - - Eva S:

ord! ska det vara

Svar: Tack Eva.
stroke

#3 - - asa:

den filosofiska sidan får sin näring i en skog