Arm eller inte arm

Publicerat i: stroke
Många strokare har en förlamad arm som de svär ved och fasa över.
Eller ett ben.
Eller minnet.
Eller talet.
Ni vet...
Jag har igångsättningsförmågan förlamad och sitter i en frussen stuga
och väntar på att jag ska börja städa
måla
skruva
såga
kvista av
släpa grenar
klyva
elda
 
Det roligaste på länge var när vi eldade upp min bäddsoffa:
 
Det roligaste som snart kommer att hända blir att komma igång med något nyttigt som man sedan kan berömma sig själv för:
Du var så bra på att slösurfa hela morgonen!
Du städade köksbordet så fint idag när du plockade bort frukosten.
Du var så bra på att skriva blogg trots att den inte funkar särskilt bra längre rent tekniskt...
 
 
 
 
 
#1 - - asa:

jag gymnastiserar en stund då blir man varm i kroppen och klar i knoppen

#2 - - asa:

jag gymnastiserar en stund då blir man varm i kroppen och klar i knoppen

#3 - - asa:

äsch vad många gånger samma kommentar! sen får man lägga sig och sova middag en stund och så kan man gå och lägga sig tidigt

Svar: Det där fattar jag alldeles utmärkt!
stroke

#4 - - Enannan Maria H:

Känner igen detdär med att igångsättningsförmågan är kaputt - kan sitta i evigheter och stirra ut i tomma intet, samtidigt som jag tänker på det som jag borde göra och sen bli förvånad av att klockan plötsligt tagit ett jätteskutt.

Svar: Här också, men det var mer av den varan förr...nu har jag LITE koll. Fast ständigt en känsla av osäkerhet och många avbrott blir det i vad jag håller på med och sen märker jag inte att jag börjar göra nåt annat och så har jag glömt vad jag gjorde först. Dagarna är fulla av överraskningar.
stroke

#5 - - Ingrid Nylander:

Bra jobbat!!!!!
kram Ingrid

#6 - - Ingrid Nylander:

Jag fick en STROKE AFASI.....
Kämpa!!!!
Facebook???????
kram Ingrid

Svar: Hej Ingrid! Facebook, jo då.
stroke