Depp

Publicerat i: Allmänt
När till och med Apans lilla blogg är låg
och inte som vanligt irriterad
eller ironisk
eller raljerar med all webbjargong
eller bara dumrolig

då är det

inte så ensamt längre här ute bland maskorna i interwebben


(klicka på bilden och vips är du i Apans blogg, Läsekretsen!)


...och man är trött
TROTS att man har ett finfint liv
som får vara som det är
och man har fått ett Privatliv och är kär

så vad är det här???
#1 - - Bluesman:

Tja,jag säger som jag brukar: Life is good,å snart är det vår,själv har jag promenixat i -23 idag,skönt att

veta att man lever och är orädd,mera kyla tack,jag vill gå i (-36),det gjorde jag förra vintern,det sved lite men jag gjorde det,ganska karaktärsdanande och

man får visa vem som bestämmer,t.o.m.Lyftkranarna reste hem till garaget,sökte värme o gemenskap,lyssnade på lite Blues o sa:Life is Good

snart är det Vår:)

#2 - - mAria:

Ja men här i Stockholmstrakten är det mycket kallare:

vi har minus fem och DÅ är det farligt att gå ut.

För våra minusgrader är värre, så är det bara.

Syndast om oss.

Och vi vill inte visa vem som bestämmer för det vet vi ju i alla fall.

Och våra lyftkranar har Hellyhansson-fodral på sig.

#3 - - asa:

Jag såg en film om Sovjetunionen och kyla - 50 ikring. Det var revolution och folk bodde i lador i snön. De fick inte elda för då skulle fienden upptäcka dem. Då var det kallt. Människorna var som stelfrusna i själen kropparna blev otympliga och oformliga i flera lager trasor. Dom hade ingen mat. Vargarna ylade om nätterna. Ryska versionen av Doktor Ziwago. Bästa film på många år (på Acess).

Det var inte så farligt att det var -15 i morse tyckte jag efter den.

#4 - - mAria:

Rysk kyla verkar vara värst, vi kan ju i alla fall tröstäta vi.

#5 - - asa:

ursäkta att min hjärna var i istid och inte kunde stava; Doktor Zijvago var det och AxessTV