Här kommer ett litet utsnitt ur verkligheten
från en vän med stroke
och gedigna erfarenheter av färdtjänst
och hjälpmedel:
"Hej
I måndags kväll skulle jag till ABF för att vara med på ett politiskt möte.
Problemet var att mopeden var så konstig. Den skramlade och skakade och 
gick inte att köra rakt fram.
Den drog åt vänster hela tiden, så jag fick med all kraft styra den åt höger 
för att komma rakt fram.
När jag var nästan framme sa ett par unga tjejer att jag hade punktering 
på framhjulet.
Jag körde då fram till ABF. Där fick jag stor hjälp av av en man 
som jag känner sen tidigare. Han ordnade en stol till mig, då det var fullsatt.
Jag förstod att varken jag eller mopeden skulle klara en hemfärd efter mötet. 
Jag ringde därför och beställde en färdtjänstbuss som tog oss hem.
Jag har alltid tyckt att det är svårt att backa ut ur bussen på den smala rampen, 
men med en moped som inte kör rakt varesig framåt eller bakåt
är det nästan omöjligt att både köra på och av bussen. Jag fixade det i alla fall, 
men nervöst var det.
Idag var jag hos Hjälpmedelscentralen och fick den lagad. Tänk att jag kunde få
 en tid så snabbt.
Så nu har jag en hel moped igen. Jag fick dessutom en backspegel.
Vi ses
Åsa"


Tack Åsa...nu vet ni lite hur det kan vara, Läsekretsen.
"