...för att ni bara är tre personer i läsekretsen...
...för att ni inte kommenterar...
...för att jag inte vet vad jag ska skriva...
...för att det är jävla värsta oktober...
...för att Bob Hansson aldrig kommenterar tillbaka när jag kommenterar hos honom i hans blogg...
...för att bloggandet är en socialmedieyttring som kanske är rent skräp...
...för att pengarna inte räcker till en vinterkjacka...
...för att jag är van vid att jobba i motlut...behöver uppförsbacke för att vara taggad...
...för att ni borde vara ett par hundra tusen minst...
...för att jag lägger själen i meningslösa saker...som en blogg...
...för att jag sover för lite när privatlivet befinner sig i hemmet...
...för att jag får skit och  svarar belevat att jag tar på mig skulden...(jobbet, strokeföreningen...whereever...)
...för att jag är jag...

Hej från Gnällträsk.



Betänk att om tio månader idag
 är midsommarsolståndet
jag går ner till älven vid midnatt
tar en bild av solen som försöker dyka ner bakom skogen vid en silverälv
går hem  och sover för natten  i flödande  dagsljus
känner hjärtat svälla av lycka:
- Allt det här är MITT!

Ni, Läsekretsen  drarsäkerligen då  också runt med ett HOPP och en TRO och vi har SOMMAR!
Betänk detta, Läsekretsen.
#1 - - asa:

ja, jag vet inte, jag