...Björklund har verkligen ordnat till skolan
så vi inte rullar tummarna.
Eller leker med barnen.
Eller skapar eller är kreativa.

Det vi lägger energin på numera är:
Dokumentation.
I olika Fill-in-formulär (på datttan) skriver vi upp allt vi ska göra
har gjort
borde ha gjort
vill göra
inte törs göra
inte fick göra

och allt som inte blev som vi trodde
och allt som blev precis som vi trodde (minimalt dokument till storleken)

Men barnen hinner vi inte med.
För barnen vill olika
på olika ställen
med olika temperament
och olika behov.
Där sitter vi med näsan ner i dattan och fyller i rutorna
som bara växer och växer.
Barnen vill leka
fara runt
bygga
konstruera
dansa
spela spel
lära sig nya saker

Dem hinner vi inte med.

Sen ska vi utvärdera valuera strukturera bedöma och skriva i nya dokument i dattan.

(OM stroke: Och JAG med den nya hjärnan - de som inte vill planera och hålla reda på papper och tider och saker - jag försöker ligga i framkant i allt dokumenterandet...
...men hittar oftast mig själp skvalpandes i en kopp kaffe
för att hålla ögonen öppna vid dattan.

- Jag har ju en blogg, brukar jag tänka.
Ska inte DET räcka???
Björklund??? Vad säger du?)