Trevliga tjejer och kille.
De har gått kurs i flera veckor och idag tentat av den och nu är
de strokecertifierade. Grattis till er, om nån av er råkar titta in här!

Jag fick bra frågor, det var folk med erfarenhet och vana.
Utvecklingen har gått framåt på tio år vet jag nu.
Man kan mer, man är snabbare och man gör helt nya saker.

Målet är att 80% av alla som jobbar med akut stroke på Huddinge sjukhus och Karolinska
ska ha genomgått utbildningen. Fint, tycker jag.
Vi vill ha säker och inlevelsefull och respektfull vård,
vi som drabbas av stroke.

De var tvingade att titta på 80+ bilder och höra mig berätta
lite osammanhängande (fokus och struktur är inte min starkaste gren just nu).
Utanför sprängde man för där byggs nya Karolinska upp mot Norra stationsområdet till.
Många lyftkranar, alltså.

  I morse...hägg nångting?

  Kastanjen i Vasastan blommar, mitt

favoritträd.

  Såna här bilar har de, med paraply över

om det börjar regna, de där innerstadingarna.

Det är vår, man är trött och med man menar man jag, som Praktikanten i apans brukar skriva.


 
#1 - - asa:

jag gillar hägg men bara när den blommar och doftar