Ann-Sofie om Ung stokare söker andra unga strokare...:
"Längesedan ngn skrev här.. Jag fick min subarachnoidalblödning för lite mer än 9 år sedan,
ca en månad innan jag skulle fylla 18. Hittar inte alltför många i kategorin "ung strokare" då
man som ung tydligen inte ska ha fyllt 60. :) Kan jag vara till hjälp om man vill prata av sig s
å är det bara att maila på
[email protected] "


Helt rätt, Ann-Sofie.
Inte många hör av sig numera, vet inte varför.
Medelåldern för stroke är 75 - 76 år tror jag.

Jag var 42.
Några få känner jag som varit yngre, de yngsta kring 20 när de haft sina strokar.


Jag gör en ny kategori för yngre strokare där man kan lämna mejladress och ålder bara:
kanske blir smidigare att hitta kontakterna då?

Titta efter Adresser till UNGA STROKARE bland kategorierna till höger.
Fortsätt läsa här du. Berätta gärna hur du har det i kommentarer.
Vi vill veta.

M
#1 - - Gert :

Jag fick min för åtta år sedan och då 37 år gammal. Känner att jag tillhör den yngre gruppen drabbade. Tyvärr saknas någon i min ålder och situation där jag bor. Vet att dom finns men många liksom jag gjorde håller sig för sig själva.. .Norrköping

Svar: Facebookgruppen SMIL - stroke mitt i livet är ett bra forum! Strokeförbundet driver den.
stroke

#2 - - Gert :

Jag fick min för åtta år sedan och då 37 år gammal. Känner att jag tillhör den yngre gruppen drabbade. Tyvärr saknas någon i min ålder och situation där jag bor. Vet att dom finns men många liksom jag gjorde håller sig för sig själva.. .Norrköping