Yey betyder ett glatt tillrop efter en status.

Status betyder Inlägg.

Check i slutet av en statusrad betyder avklarat uppdrag, tror jag.

Oaaaahh betyder att man har roligt fast lite lätt ironiskt. Ifall nån skulle tycka att man är patetisk.

Gilla betyder att man klickat på Gilla under en status eller en kommentar, att man instämmer med
statusen eller kommentaren. Inte nödvändighetsvis inte i själva budskapet.
Man kan gilla något negativt bara för att det är huvudet på spiken.

LoL betyder Mycket Skratt

<3 betyder hjärta



Är det bra så?

 Titta, norrbottenslador.

#1 - - Anonym:

Jag tycker du behöver förklara Mieeh., Meh, Heh, mjo och Naaw.

#2 - - Eva Olofsson:

Meh...vadan dessa bilder från Norrbotten, älv och lador, har du varit där ? nu ? det är ju vinter...min stuga är iaf inte beboelig nu. Är din?

Mindre än tre månader kvar tills vi kan inta våra favvoställen.

#3 - - mAria:

Eva, jag var över helgen på begravning i Gammelstads kyrka. Två och en halv månad kvar,så åker jag upp.