Inte kul.

Publicerat i: Argblogg
1 Slag i magen fick jag av en elev - mår illa - har lite ont

2 Varmt

3 Brevet som kom skulle vara fyllt av brev som min mamma skrivit
till mostern förr i världen - det var tomt, uppsprättat och inga gamla brev kom

4 Posten har en kö till kundtjänst på trettio minuter i telefon

5 Värdelös stöld av för mig värdefulla brev

6 Jag ska anmäla ALLA som inte gjort rätt idag - till ALLA instanser som tar
emot anmälningar

7 Er också - ni läser bara - kommenterar inte - latkorvar

Hej från en arg
#1 - - annannan:

Det där med brevstölden var ju bara det allra jävligaste.



En gång på ett nattåg till Wien blev jag bestulen. Min väska som jag normalt lägger under huvudkudden hade fallit ner genom gluggen mellan bädden och väggen, och kupédörren gick att öppna en liten aning utifrån, tillräckligt långt för att kunna plocka ut väskan. Det hade tjuven gjort, tagit sjuhundra kronor i kontanter, stoppat ner plånboken igen, stängt väskan och lagt tillbaka den. Passet kvar, kreditkorten kvar.



Såna tjuvar vill man nästan lyfta på hatten för.



Tycker att den som stal dina brev skulle ha stoppat tillbaka dem igen, alltså, eftersom denne så uppenbart var ute efter något annat.

#2 - - annannan:

Elever som slår i magen är också jävligt.



Folk som inte kommenterar också¨lite grann. Värme går över. Helst ska man dessförrinnan ta värmen som en invit att göra ingenting.

#3 - - mAria:

Hej Annannan! Vet du, den där tågtjuven var på Åhléns i Stockholm City och gjorde samma med en plånbok i en jackficka som jag känner. Allt utom penningarna fanns kvar. Men att stjäla på tåg är över gränsen tycker jag. Folk måste få sova i lugn o ro. Man kan som inte värna sin egendom då.

#4 - - Anonym:

Hahaha, Maria... jag har inte haft tid att läsa din blogg... men fick ett gott skratt om det du skrev om "latkorvar", det jallar jag för HUMOR, Maria <3... Gillar din humor <3